Persbericht Athlete ID naar aanleiding van de persconferentie

KAA Gent Ladies rekent op jonge Gentse start-up voor fysieke topprestaties GENT

De toenemende populariteit van het vrouwenvoetbal gaat gepaard met meer professionalisme, zo ook bij KAA Gent Ladies.Afgelopen maandag vond in de Ghelamco Arena hun jaarlijkse persconferentie plaats, waarin een verlenging van de samenwerking met Athlete ID, een jonge onderneming opgericht door vier masters Sportcoaching (UGent), werd aangekondigd. Naast inzet op vlak van de fysieke performance van het eerste elftal, zal Athlete-ID de lijn doortrekken naar de jeugdwerking. Dries Van Meirhaeghe (24), medeoprichter van het bedrijf, is blij met het vertrouwen in zijn jonge onderneming. “Wij zijn trots om onze samenwerking met een partner van het eerste uur op lange termijn te kunnen verderzetten”, vertelt hij. “Vorig seizoen werd Athlete-ID ingeschakeld om lactaattesten af te nemen en fysieke data doorheen het seizoen te analyseren. Dit resulteerde nog niet in de gewenste resultaten op het veld, maar het feit dat het bestuur de samenwerking wilt uitbreiden, toont het vertrouwen dat beide partijen in dit project hebben op lange termijn.” Dit jaar werd hun takenpakket dan ook uitgebreid. De club wil de focus verbreden naar jeugdwerking en wilt zo de hoofdreferentie blijven wat betreft jeugdopleiding in het damesvoetbal. “KAA Gent Ladies heeft inderdaad altijd een voortrekkersrol gespeeld in het ontwikkelen van een zo kwalitatief mogelijke jeugdopleiding.”, bevestigt Van Meirhaeghe. “Desalniettemin blijft de kloof met jongensopleidingen aanzienlijk, terwijl talentvolle meisjes het recht hebben op een minstens even kwalitatieve begeleiding. Dankzij deze samenwerking zullen wij de atleetontwikkeling van de meisjes naar het hoogst mogelijke niveau brengen en extra gekwalificeerde coaches laten meedraaien in de jeugdopleiding. We zijn er dan ook zeker van dat KAA Gent Ladies op lange termijn de hofleverancier van het Belgische vrouwenvoetbal zal blijven.”, sluit hij af. Beide partijen klinken heel ambitieus, maar woorden werden al in daden omgezet bij de spelersvoorstelling tijdens de persconferentie. Liefst 8 speelsters zetten dit seizoen de stap van de beloften naar het eerste elftal en met een gemiddelde leeftijd van 19,5 jaar zal KAA Gent Ladies één van de jongste ploegen zijn in de hoogste afdeling. Benieuwd of deze gewaagde strategie ook succes zal opleveren. Een verslag van de persconferentie kan u via deze link bekijken.

Dichter bij mooi voetbal kan je niet komen

KAA Gent Ladies, de grootste meisjes- en vrouwenvoetbalclub van het land!